Paleo Workout – Hoe begin je weer met trainen na lange tijd niks doen?

20 Nov 2020

Paleo Workout – Hoe begin je weer met trainen na lange tijd niks doen?

Het eerste wat je je moet realiseren is dat aan de slag gaan eigenlijk heel simpel is.

Don’t worry, ik ben hier om jouw te helpen.

Het enige wat je hoeft te doen is gewoon beginnen met bewegen.

Oke, dit is misschien voor jou niet zo eenvoudig.

Misschien heb je gewoon een hekel aan een goede workout. Misschien is de gedachte aan het uitvoeren van zelfs één jumping jack al teveel voor je. Wat moet je dan?

Als dit bij jou het geval is, dan weet ik zonder twijfel dat je hier zeker niet alleen in staat.

Meer dan de helft van de mensen in deze wereld hebben beweging tot een dagelijks onderdeel van hun leven gemaakt, omdat ze weten dat dat nodig is voor een optimale gezondheid.

In feite hebben zelfs de meest toegewijde atleten het af en toe moeilijk om zich ertoe te zetten.

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je te helpen om oefeningen een vaste plek in je leven te geven ondanks het feit dat je het haat.

Als je weet dat je de oefeningen nodig hebt om gezond en fit te blijven en je een klein beetje motivatie hebt om te beginnen, dan heb je de helft van de strijd al gewonnen.

Alles wat je nu nodig hebt is een goed plan om je in beweging te krijgen. Iets wat je kunt proberen is samen te oefenen een partner. Het hebben van een partner kan het bewegen leuk maken, omdat je dan iemand hebt om tijdens het sporten mee te praten. Je zult verbaasd zijn hoe snel 30 minuten tot een uur om kan vliegen als je plezier hebt in het bijpraten met een vriend. Plus, als je traint met een partner ben je samen verantwoordelijk. We hebben allemaal onze dagen waarop we denken: “Ik sla deze training van vandaag over en morgen doe ik het wel dubbel”. Voor je het weet, is de dag dat je gemist hebt een week of langer. Als er twee of meer mensen in je workout groepje zitten, dan is de kans groot dat als je probeert om er onderuit te komen, iemand je hierop zal wijzen.

Oke, misschien ben je meer zo’n eenling en heb je geen vrienden, of meer waarschijnlijk, je vrienden hebben een drukke actieve levensstijl net als jij en is het gewoon niet in te passen in hun schema om samen met je te trainen. Niet alle hoop is dan verloren. Denk na over wat je het meest haat aan lichaamsbeweging. Is het het feit dat je denkt dat je tot een uur of meer op de loopband uit het raam moet gaan staren op hetzelfde landschap om de gewenste resultaten te behalen?

Als dat het geval is dan zul je zeker geïnteresseerd zijn in het feit dat je ook een optimale conditie krijgt door een korte intensieve training, of door intervaltraining. Net als de oermens gedaan zou hebben!

Dus eigenlijk kun je de oefeningen die al kort en intens zijn nog korter en intenser maken. Ja, het idee dat een korte 30 minuten intensieve training eigenlijk meer gezondheidsbevorderend is dan een langere minder intensieve training in een matig tempo, moet bij veel mensen nog doordringen. Maar het is de waarheid.

Als je het gevoel hebt een matig tempo gedurende 45 minuten je teveel is, probeer het dan op een hoog tempo gedurende 10 minuten (ook wel bekend als sprintjes trekken wat betekent dat je buiten adem bent aan het eind). Als dat je in eerste instantie te veel is, probeer dan af ​​te wisselen met op volle snelheid gedurende 2 minuten en een gematigd tempo gedurende 3 minuten.

Zodra je 30 minuten hebt bereikt is je workout voor de hele dag compleet.